- فیلترساز یاب
- مرکز مقالات
- فیلتر هیدرولیک چطور کار میکنه
فیلتر هیدرولیک چطور کار میکنه
خلاصه
1404/04/26
فیلتر هیدرولیک یک جزء حیاتی در سیستمهای هیدرولیک است که وظیفهی پاکسازی روغن هیدرولیک از ذرات آلوده و آلایندهها را بر عهده دارد. این آلودگیها میتوانند ناشی از ساییدگی قطعات
فیلتر هیدرولیک یک جزء حیاتی در سیستمهای هیدرولیک است که وظیفهی پاکسازی روغن هیدرولیک از ذرات آلوده و آلایندهها را بر عهده دارد. این آلودگیها میتوانند ناشی از ساییدگی قطعات، ورود گرد و غبار از محیط، یا حتی واکنشهای شیمیایی در روغن باشند. عملکرد صحیح فیلتر هیدرولیک برای حفظ سلامت و کارایی سیستم هیدرولیک بسیار مهم است.
**به طور خلاصه، فیلتر هیدرولیک با عبور دادن روغن از یک مدیای فیلتر کننده، ذرات آلوده را به دام میاندازد و روغن تمیز را به سیستم باز میگرداند.**
**در اینجا یک توضیح مفصلتر از نحوهی کارکرد فیلتر هیدرولیک آورده شده است:**
1. **ورود روغن آلوده:** روغن هیدرولیک که حاوی ذرات آلوده است، وارد محفظهی فیلتر میشود.
2. **عبور از مدیای فیلتر کننده:** روغن از یک مدیای فیلتر کننده (Filtering Media) عبور میکند. این مدیا معمولاً از جنس کاغذ، الیاف مصنوعی (مانند میکروفایبرهای شیشهای یا سلولزی)، فلز توری، یا ترکیبی از این مواد ساخته میشود.
3. **به دام افتادن آلودگیها:** مدیای فیلتر کننده با ساختار متخلخل خود، ذرات آلوده را در بین منافذ خود به دام میاندازد. اندازه و نوع ذراتی که فیلتر میتواند به دام اندازد، به اندازه منافذ و جنس مدیای فیلتر کننده بستگی دارد.
4. **عبور روغن تمیز:** روغن تمیز شده از مدیای فیلتر کننده عبور کرده و به سمت خروجی فیلتر هدایت میشود.
5. **بازگشت روغن تمیز به سیستم:** روغن تمیز شده به سیستم هیدرولیک باز میگردد و از آسیب دیدن قطعات و کاهش کارایی سیستم جلوگیری میکند.
**انواع فیلترهای هیدرولیک بر اساس محل قرارگیری در سیستم:**
* **فیلترهای خط مکش (Suction Filters):** در ورودی پمپ هیدرولیک قرار میگیرند و از ورود آلودگیهای بزرگ به پمپ جلوگیری میکنند.
* **فیلترهای خط فشار (Pressure Filters):** پس از پمپ و قبل از سایر اجزای سیستم قرار میگیرند و از رسیدن آلودگیها به شیرها و سیلندرها جلوگیری میکنند.
* **فیلترهای خط برگشت (Return Filters):** در خط برگشت روغن از سیستم به مخزن قرار میگیرند و روغن را قبل از بازگشت به مخزن تمیز میکنند.
* **فیلترهای خارج از خط (Off-Line Filters):** به طور مستقل از سیستم اصلی هیدرولیک کار میکنند و برای تمیز کردن روغن در مخزن استفاده میشوند.
**نکات مهم در مورد فیلترهای هیدرولیک:**
* **اندازه و نوع فیلتر:** انتخاب فیلتر مناسب با توجه به نوع سیستم هیدرولیک، میزان آلودگی احتمالی و میزان حساسیت قطعات به آلودگی بسیار مهم است.
* **تعویض منظم فیلتر:** فیلترها باید به طور منظم و طبق دستورالعمل سازنده تعویض شوند. فیلترهای مسدود شده میتوانند باعث کاهش فشار، کاهش جریان و آسیب دیدن قطعات شوند.
* **شاخص آلودگی (Contamination Indicator):** برخی فیلترها دارای شاخص آلودگی هستند
**به طور خلاصه، فیلتر هیدرولیک با عبور دادن روغن از یک مدیای فیلتر کننده، ذرات آلوده را به دام میاندازد و روغن تمیز را به سیستم باز میگرداند.**
**در اینجا یک توضیح مفصلتر از نحوهی کارکرد فیلتر هیدرولیک آورده شده است:**
1. **ورود روغن آلوده:** روغن هیدرولیک که حاوی ذرات آلوده است، وارد محفظهی فیلتر میشود.
2. **عبور از مدیای فیلتر کننده:** روغن از یک مدیای فیلتر کننده (Filtering Media) عبور میکند. این مدیا معمولاً از جنس کاغذ، الیاف مصنوعی (مانند میکروفایبرهای شیشهای یا سلولزی)، فلز توری، یا ترکیبی از این مواد ساخته میشود.
3. **به دام افتادن آلودگیها:** مدیای فیلتر کننده با ساختار متخلخل خود، ذرات آلوده را در بین منافذ خود به دام میاندازد. اندازه و نوع ذراتی که فیلتر میتواند به دام اندازد، به اندازه منافذ و جنس مدیای فیلتر کننده بستگی دارد.
4. **عبور روغن تمیز:** روغن تمیز شده از مدیای فیلتر کننده عبور کرده و به سمت خروجی فیلتر هدایت میشود.
5. **بازگشت روغن تمیز به سیستم:** روغن تمیز شده به سیستم هیدرولیک باز میگردد و از آسیب دیدن قطعات و کاهش کارایی سیستم جلوگیری میکند.
**انواع فیلترهای هیدرولیک بر اساس محل قرارگیری در سیستم:**
* **فیلترهای خط مکش (Suction Filters):** در ورودی پمپ هیدرولیک قرار میگیرند و از ورود آلودگیهای بزرگ به پمپ جلوگیری میکنند.
* **فیلترهای خط فشار (Pressure Filters):** پس از پمپ و قبل از سایر اجزای سیستم قرار میگیرند و از رسیدن آلودگیها به شیرها و سیلندرها جلوگیری میکنند.
* **فیلترهای خط برگشت (Return Filters):** در خط برگشت روغن از سیستم به مخزن قرار میگیرند و روغن را قبل از بازگشت به مخزن تمیز میکنند.
* **فیلترهای خارج از خط (Off-Line Filters):** به طور مستقل از سیستم اصلی هیدرولیک کار میکنند و برای تمیز کردن روغن در مخزن استفاده میشوند.
**نکات مهم در مورد فیلترهای هیدرولیک:**
* **اندازه و نوع فیلتر:** انتخاب فیلتر مناسب با توجه به نوع سیستم هیدرولیک، میزان آلودگی احتمالی و میزان حساسیت قطعات به آلودگی بسیار مهم است.
* **تعویض منظم فیلتر:** فیلترها باید به طور منظم و طبق دستورالعمل سازنده تعویض شوند. فیلترهای مسدود شده میتوانند باعث کاهش فشار، کاهش جریان و آسیب دیدن قطعات شوند.
* **شاخص آلودگی (Contamination Indicator):** برخی فیلترها دارای شاخص آلودگی هستند
معرفی شرکت ها به ترتیب ستاره در سایت فیلترساز یاب
اگر شما هم تمایل دارید محصولات مرتبط با فیلتر خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «فیلترساز یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن شرکت ها به ترتیب ستاره در سایت فیلترساز یاب
سایر مطالب آموزشی سایت فیلترساز یاب :
- چطور میشه تولید فیلتر راهاندازی کرد
- آیا فیلتر آب قابل تعویضه یا باید کامل عوض شه
- آیا همه فیلترها تاریخ مصرف دارند
- تعویض فیلتر بنزین چه تاثیری روی شتاب داره
- آیا میشه فیلتر روغن رو تمیز کرد
- نقش فیلتر روغن در کاهش مصرف سوخت
- فیلتر شنی چیه و چه کاربردی داره
- فیلتر تصفیه آب چند مرحلهای بهتره یا ساده
- چرا باید از فیلتر اصل استفاده کرد
- نقش فیلتر در سیستم هیدرولیکی چیست
- چه زمانی نیاز به تعویض فیلتر گازوئیل داریم